Od 2016 r. realizujemy działania edukacyjne podnoszące świadomość społeczną na temat cukrzycy, w tym cukrzycy typu 2, która dotyczy 80% diabetyków, a także groźnych powikłań zdrowotnych związanych z tą chorobą.
Ogólnopolska kampania edukacyjna „Dłuższe życie z cukrzycą” (www.dluzszezyciezcukrzyca.pl, Facebook) powstała z inicjatywy firmy Boehringer Ingelheim. Aktywności edukacyjne podejmujemy w partnerstwie z kluczowymi organizacjami skupiającymi diabetyków i zajmującymi się szerzeniem wiedzy o tej chorobie.
W ramach kampanii organizujemy warsztaty i spotkania dla osób z cukrzycą i ich bliskich, opracowujemy materiały edukacyjne (drukowane i audiowizualne) we współpracy z ekspertami medycznymi, dietetykami, trenerami aktywności fizycznej, psychologami.
Prowadzimy komunikację z mediami, by tematyka cukrzycy była stale obecna. Co roku poszerzamy grono „Przyjaciół kampanii” wręczając statuetki tym, którzy byli najbardziej aktywni w edukowaniu na temat choroby.
Kampania „Dłuższe życie z cukrzycą” została wyróżniona prestiżową nagrodą „Złoty Otis z Diamentami” jako jeden z najciekawszych i najlepiej prowadzonych programów edukacyjno-profilaktycznych w obszarze diabetologii. W 2023 roku kapituła „Wizjonerów Zdrowia” wybrała kampanię jako najlepszą w kategorii Wizjonerski Program Profilaktyczno-Edukacyjny.